• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Men den krediten syns hos UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
endast som utnyttjat belopp då jag tar detta på ett befintligt kreditkort

Ja jag förstår hur du menar, finns ytterligare två aktörer som åtminstone jag känner till där du kan ha exakt samma strategi.
 
L

Låneakuten

Gäst
Poäng: 0
Läste nånstans att dom skulle börjat med tv reklam i feb.. och det gör man ju inte från allt flyter på riktigt bra så det känns som en lansering för alla ligger långt bort.... så känslan är Divide=Good bye..
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Satte lite press på Get Divides kundsupport om framtida lansering. Fick enbart till svar att de arbetar med nya funktioner samt affärsutveckling i syfte att kunna besvara den efterfrågan som finns. Är stålarna slut mao...?
 

Hope71

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Jag får inte ens svar när jag mailar....
 
L

Låneakuten

Gäst
Poäng: 0
Streetspirit78, fick exakt samma svar som dig idag också.. säga vad man vill men kommer det igång slår dom stort på svenska marknaden men just nu känns allt som ett stort tvivel..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Stålarna är givetvis inte slut. Det är ofta den linen kommer när någon blir nekad "Stålarna är slut".
Bolag som sysslar med utlånande verksamhet gör omfattande kalkyler innan dom påbörjar ett sådanthär projekt.
Det är liksom inte fruktavdelningen på ICA som får slut på tomater.
Sen tror jag tyvärr inte heller att pressen hjälper med tanke på att dom fått två tusen mail om "när lanserar ni" sedan projektet påbörjades.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
”Affärsutveckling i syfte att kunna besvara den efterfrågan som finns” - jag tycker svaret indikerar något annat än bara omfattande kalkylering. Visst, pengarna är kanske inte slut, men vad handlar det om egentligen?

Stålarna är givetvis inte slut. Det är ofta den linen kommer när någon blir nekad "Stålarna är slut".
Bolag som sysslar med utlånande verksamhet gör omfattande kalkyler innan dom påbörjar ett sådanthär projekt.
Det är liksom inte fruktavdelningen på ICA som får slut på tomater.
Sen tror jag tyvärr inte heller att pressen hjälper med tanke på att dom fått två tusen mail om "när lanserar ni" sedan projektet påbörjades.
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Tror det krävs väldigt mycket kapital för att få tillstånd att bedriva bankverksamhet. Så tror inte heller pengarna är slut. Men oxå väldigt nyfiken vad det handlar om.. fick ju prel beviljat 250k i nov, eller om det var dec. Utan nån form av återkoppling eller uppdatering från deras sida tre månader senare, märkligt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp